Ce mâncăm de primul Paște în izolare, pentru a nu lua în greutate

Ce este diferit anul acesta de Paște? Faptul că nu avem libertatea de a petrece cu mulți prieteni, fără a ne gândi la pericolul transmiterii unei boli, faptul că alții iau deciziile în locul nostru. Frica de necunoscut transformă acest Paște într-unul aparte. Nu se pune problema că o să lipsească ceva de pe masa românilor; nu o să lipsească, ba chiar vom trăi momentul în care vom asista la aruncarea cantităților industriale de mâncare,  cumpărate anterior. Și în alți ani am aruncat, dar acum am golit mai devreme magazinele, de frica “foametei”! Ce vom mânca de Paște? Aceleași bucate ca și anul trecut, sărbătoarea făcând uitate, pentru cei mai mulți, cauzele reale ale contactării virusului sau complicațiilor acestuia: bolile cronice specifice modernității – obezitatea, diabetul, hipertensiunea arterială și alte patologii pulmonare/vasculare.

Meniul pentru masa de Paști

Ce propun eu oamenilor, în calitate de specialist, pentru masa de Paște: din toate, dar cu reguli!

Mic dejun: 1 felie de cozonac/pască cu iaurt slab

Gustare 1: ou

Prânz : friptură de miel/ied cu salată verde, ceapă și usturoi

Gustare 2: drob cu castravete

Cină: 5/6 albuș sau curcan cu legume de culoare verde

Optează pentru porţii mici

Fiți atenți la dimensiunea porțiilor de mâncare, nu trebuie să fie mari. Mâncați încet și bucurați-vă pe deplin de fiecare mușcătură, întotdeauna calitatea contează, nu cantitatea. În acest mod, se va instala mult mai repede și senzația de sațietate, și vei reuși să mănânci mai puțin decât de obicei. Astfel, veți nu vă veți supraîncărcați organismul din prima zi.

Prin urmare, mâncăm puţin, iar dacă ați ţinut Post, încercați să faceți uşor trecerea către alimentaţia care include ouă, carne şi lactate. Important de reținut este să nu combinați sursele de proteine animale, să alegeți alcoolul şi dulciurile la gustare. După cum am propus pentru meniu, la micul dejun puteți opta pentru o felie, două de cozonac cu iaurt degresat, salată de boeuf cu maioneză de muştar fără zahăr sau o felie de drob cu verdeţuri.

Poți consuma desert, dar cu moderaţie

Deserturile nu pot lipsi de pe masa de Paşte, bineînțeles, însă limitaţi-vă la o felie de cozonac sau pască! În același timp, vă puteţi îndulci și cu puţină ciocolată neagră, care este extrem de hrănitoare şi ne ajută să avem o stare de bine, dacă este consumată cu moderaţie. Rețineți că moderaţia este cheia unui stil de viață echilibrat.

Mult iubitul cozonac reprezintă o imagine a sărbătorii , dar este bogat caloric,  de aceea v-am recomandat să-l savuraţi dimineaţa, cu un iaurt, sau drept gustare. Cum masa de Paște nu este completă fără deserturi, încercați să le faceți în casă, în detrimentul celor pe care le găsim în comerţ. Alegeți să puneți în compoziție cât mai puțin zahăr, pe cât posibil; o soluţie poate fi să înlocuiți zahărul cu îndulcitorul xylitol. Dulciurile din comerț conţin tot felul de ingrediente nesănătoase, cum ar fi conservanţii, coloranţii, agenţii de îngroşare sau emulsifianţii. De aceea, vă recomand să le preparați în casă, să folosiţi ingrediente naturale, cât mai puţin zahăr, umplutură şi să renunţaţi la orice tip de glazură.

Să nu uităm, această sărbătoare nu este ultima din viața noastră, doar în cazul în care alegerile noastre de stil de viață vor dăuna grav sănătății! Trăiți Sărbătorile Pascale!

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.